Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Det går upp och ner...

Av Johanna Gustafsson - 8 juli 2010 23:12

Ibland känner man verkligen att man mår så bra och verkligen njuter av livet MEN ibland känns verkligen allt skit och man vill bara försvinna, det är väl normalt? Hatar verkligen dessa dagar då allt känns skit och man känner sig så misslyckad! Men idag är det ingen sån dag utan en mycket trevlig dag måste jag säga. Inte gjort så jättemycket, mest umgåtts med älsklingen hela dagen, vilket känns som det var länge sen vi gjorde. Vi har mest gått om varandra här hemma. Han har jobbat natt och jag dag eller jag har jobbat natt och han är ledig eller att jag jobbat dag och han kväll, så tråkigt! Men men, tröttnar ju i alla fall inte på varandra om man säger så. Och det är ju bra det. Man tar verkligen tillvara på de dagar man är ledig tillsammans och det känns så bra att vi båda jobbar och tjänar ihop en massa pengar som man sedan kan göra något roligt för. Några saker som står på listan som jag hoppas blir av: Liseberg, Visingsö, Halmstad, Helsingborg, Öland (inte säkert det blir av nu när Fredrik ska jobba hela augusti också). Men blir lite dagsutflykter och funderar även på att åka upp till Sthlm i höst någon gång och hälsa på moster och kanske pass på att även träffa Karin också. Får se hur det blir, kan inte bestämma något i för väg för man vet aldrig med jobb och så.


Jag är jäkligt dålig på att uppdatera bloggen men det kan vara för att man har fullt upp om dagarna. Jobbar ganska mycket och när man väl kommer hem så är man så trött och har saker att fixa här hemma också, men idag har jag varit ledig. Imorgon blir det jobb igen och även lördag, söndag och måndag:) Känner helt okej faktiskt. Ledig tisdag och sen jobb onsdag och torsdag och sen långledig till på måndag då jag går på nattperioden, vilket känns jättebra! Tiden har gått så himla fort och det känns verkligen så skönt att jobba och jag trivs verkligen. I början var jag lite osäker på om jag verkligen skulle trivas och så men nu känns det mycket bättre, dagarna flyter på så himla bra och jag känner mig säker på det jag gör. Hoppas det ordnar sig med jobb till höst också annars får jag väl så småningom hoppa på någon utbildning som man leda till något jobb, men vad sjuttan ska man utbilda sig till, tänk tänk.


I helgen var vi hemma hos mamma på släktträff, mycket trevligt måste jag säga. Träffade mina kusiner och så som jag inte träffat på tre år, mycket trevligt. Synd bara att man inte hann prata så mycket med alla, men det blir ju så när det är mycket folk. Helt underbart väder var det, säkert över 30 grader. Visst det var kanske lite väl varmt, men varför klaga det kunde ju lika gärna ha regnat och det hade inte varit kul alls. Fick även träffa några kusinbarn för första gången, den ena är nog över ett år men den lilla är bara någon månad gammal. De är så söta de små. Och alla sysslingarna hade så kul när de lekte tillsammans. Lite roligt när de hade kommit på att dem faktiskt var sysslingar. Mina små söta kusinbarn!


Nä nu blir det inget mer bloggade för idag. Eller på ett tag framöver tror jag. Ska ju jobba hela helgen.


Bye bye

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards