Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Heeelg! Yeah

Av Johanna Gustafsson - 23 april 2010 19:44

Måste bli bättre på att uppdatera bloggen men har varit så mycket annat, praktik och grejjer. Men nu är praktiken över och nu blir det att gå tillbaka till AF igen, hm. Känns konstigt. Är ju van vid att ha något att göra om dagarna ju, men ska försöka sysselsätta mig med andra saker när jag inte får hoppa in och jobba. Måste verkligen säga att jag längtar efter att få jobba och tjäna pengar. Har nästan glömt bort den där känslan när det är löning, vill få tillbaka den känslan. Men har i alla fall fått mitt sommarschema nu och det känns jättebra. Kommer verkligen få jobba mycket, precis som jag vill, jippi! Kommer få jobba natt andra perioden, hur underbart som helst:P Längtar! Är väl lite nervös och så men det känns ändå väldigt bra. Kommer bli så himla spännande och få prova på något helt nytt, något som jag länge har velat jobba med, alltså inom psyk. Sen kan jag säga om det är något för mig. Kan inte lyssna på alla andra som säger att det är så jobbigt med psyk och bla bla, måste få prova på det själv och se om jag passar med det. Jag hoppas verkligen att det är min grejj, för då vet jag ju vad jag vill syssla med. Ser detta som en stor erfarenhet varken jag gillar det eller inte.


Så, nog om jobb, nu är det helg  Så himla gött. Haft praktik hela veckan och idag har jag varit på Adapta för sista gången, känns konstigt. Och nu är praktiken över och, känns också himla konstigt. Man funderar ju på vad som kommer hända nu. Men känns ju ändå som att jag kommer få hoppa in och jobba en del. Är ganska ofta som det behövs vikarier, så det är ju bra! Men nu ska jag vara ledig i någon veckan och på fredag drar vi hem till familjen i Bbg och firar Valborg. Och på måndagen där efter ska jag äntligen åka upp till Karin i Stockholm  Ska bli så himla kul, både att äntligen få träffas igen (har inte träffats sen studenten  ) och sen för att få vara i Stockholm, vilken känsla. Jag bara ÄLSKAR Stockholm. Skulle inte vilja bo där men älskar att åka dit! Så det ska bli skitkul. Vi har planerat att gå på stan (såklart!) och sen träffa hennes brorsa lite och hans smågrabbar, blir kul! Så man kan ju säga att jag längtar. Visst sjuttan kommer jag saknar älsklingen men det är ju bara två nätter så jag kommer överleva hehe.


Jaha helgen då, idag och imorgon jobbar Fredde kväll. Så det blir lite mys med mig själv hehe. Men snart slutar han och då blir det mys med honom istället. Hm, se vad som händer imorgon då. Får roa mig på egen hand under tiden han jobbar men sen på kvällen blir det filmmys. På söndan verkar det som han är ledig så då tänkte vi ha en mysdag tillsammans. Tänkte ta fram cyklarna om det blir fint väder som de lovat, sen på kvällen blir det att laga någon god mat och ta en varmt skönt bad med levande ljus och badsalt;) Och avsluta kvällen med någon bra film. Saker och ting kan ändras men som det ser ut just nu så blir det nog så hehe.


Nu har jag väl inte så mycket mer att säga, tycker jag fick med ganska mycket. Skönt att skriva av sig lite. Tråkigt att sitta och skriva när man ändå inte har något roligt att skriva om, det blir så himla tråkigt att läsa och mycket upprepningar.


Nu säger jag TREVLIG HELG ALLESAMMANS!  



  Min lilla mamma och jag     

 
 
Ingen bild

Josephine

23 april 2010 20:09

Såå skönt me helg:D...de komemr nog bli kanon i sommar ska du se, o de kommer nog lösa sig me annat jobb oxå:D...hoppas du får kul hos karin...de e verkligen sååå fint i stockholm:D...önskar ja kunde följa me, men du vet varför:(...vi måste se till o träffas nått nu innan ja flyttar:D....ha de bäst i helgen kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards