Alla inlägg den 28 september 2011

Av Johanna Gustafsson - 28 september 2011 17:00

Halva veckan har redan gått och snart är det helg igen, ledig helg, gött som sjuttan ska det bli. Förra helgen var vi hemma hos mamma och W och där var det 50-års kalas på lördagen, mycket trevligt. Så skönt att få träffa släkten och familjen igen. Hann även med en sväng ut till pappa och träffa alla syskon där, mysigt. Hann också med att träffa Sandra och fick se hennes lägenhet och lite mat på Napoli. Underbar helg men den gick allt för fort.


Idag är jag ledig men har haft en del på schemat ändå. Jag och en arbetskamrat var inne i stan och testade och beställde arbetskläder, skönt att få lite nytt. Sen tog vi en fika på stan, trevligt trevligt. Sen var det skönt att komma hem och bara ta det lugnt, har varit så mycket farande den sista tiden. Vid fyra-tiden gick jag och älsk på en liten promenad och sen tänkte vi hämta bilen som är på verkstad men den var inte färdig än, suck! Usch att bilar ska kosta så mycket och alltid ska det vara något fel på dem. Denna reperation kommer inte bli så billig, men skönt att slippa ha en bil som inte har en riktigt fungerande handbroms (som jag verkligen fick nog för häromdagen då det hände en liten olycka, men som tur gick det ju bra) och skönt att slippa höra det där brummandet. Inget är gratis! Tur att vi är två som delar på kostnaderna i alla fall. Nu står vi mellan en massa val eller val och val, hur ska vi göra nu i vintern när snön kommer och det blir halt och F inte längre kan åka moped. Ska jag behöva strula med bussarna som jag gjorde förra vintern och kom försent till jobbet och stå ute i kylan och bara en massa strul eller ska vi/jagg köpa en till bil (så det blir ännu mer kostnader på den fronten) eller ska man köpa hus eller fortsätta försöka hitta en lägenhet närmre jobbet. Nu är det ju försent med att hinna hitta en lägenhet innan snön kommer för den kan ju vara här om en månad eller så. Och hus då måste man ju ha en massa pengar som jag inte har. Hm, inte lätt det där. Vill hitta en billig, snygg, cool, bra och bensinsnål bil vilket är typ omöjligt. Men jag tänker inte ge upp, någon lösning får vi komma fram till annars får jag åka buss ändå. Aja, rätt vad det är så kommer vi kanske på en lösning. Det bästa vore om F fick ett fast jobb så han kunde åka buss till jobbet, det skulle lösa så jäkla mycket. Gäller att hålla tummarna och hoppas, utan hoppet kommer man ingenstanns. Nog om detta finns betydligt värre saker än detta, men ser verkligen inte fram emot vintern om man måste stå ute i kylan och vänta på bussar, men det får ju gå det med. Men btw om någon skulle komma på en bra lösning eller har något bra att erbjuda oss så är det välkommet!


Ikväll händer det la inte så mycket, jag tänker iaf kolla på Bonde söker fru, ett måste. Blir ev att åka iväg och hitta en del till bilen om dem hittar felet på lyset, relä heter det la, stavas? Hoppas att det inte blir så dyrt, inget roligt att lägga pengarna på en bil som är trasig. Funderar på vad vi ska ha till kvällsmat, hungrig redan nu hehe. Vi kommer nog på något, det är väl lätt att komma på något men det ska ju vara nyttigt också.


Längtar till helgen. Fredrik ska iofs jobba till kl 22 på fredagkväll och jobba nästan hela lördagen, mindre kul men faktiskt kan det vara skönt att få vara lite ensam och bara göra sånt som jag vill och se vilken film jag vill osv. Ska bara bli så jäkla skönt att bara vara ledig och inte ha massa planerat, var länge sen det var så. Kommer inte finnas många måsten i helgen, tänker bara göra saker om jag känner för det. Finns saker jag borde göra men måste låter ju så jobbigt:P Mysigt att pyssla lite hemma och "småstäda" lite och sånt. Göra sånt som man inte har ork, lust eller tid till annars. Det är ju iaf väldigt skönt när det är rent och fint hemma vilket det inte är nu, är väl okej men ligger lite för mycker saker här och var.


Nu ska vi snart hämta bilen... om den är färdig vill säga. Dem tar lite för lång tid på sig tycker jag, dem fick ju ändå bilen igår vid 17-tiden men dem har väl mycket att göra sen var det kanske mer att göra på bilen än vad dem trodde...



Ovido - Quiz & Flashcards