Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Johanna Gustafsson - 23 juli 2012 18:44

Som rubriken lyder så känns och är det just nu. Finns egentligen mycket jag skulle kunna hitta på, men vad ska man göra. Tankarna snurrar mest kring om att det är dags att jobba igen efter fem veckors semester, blandade känslor angående det; ska ju bli kul att träffa de gamla igen och mina härliga arbetskamrater och skönt att komma igång lite och att det blir vardag. Samtidigt vill jag bara vara hemma och vara ledig och ta dagen som den kommer och åka iväg och hitta på roliga saker men då kan man komma till det stadiet som jag är just nu; rastlöshet... Nä ska ta och njuta dessa sista dagar och vila upp mig!

Helgen: Fredriks syster och systerson har varit hos oss hela helgen och det har varit jättemysigt. I lördags var vi i Göteborg och på Liseberg. Även Universeum, Nordstan och Avenyn besökte vi. Gbg är en sån mysig stad, skulle absolut kunna tänka mig att bo där men inte mitt i smeten utan lite utanför. Tog en massa bilder ( ovanligt? hihi), fick en del bra på djuren på Universeum, även Liseberg och staden. Älskar verkligen Liseberg, finns så mycket att göra och åka. Och nästan det roligaste av allt; spela på chokladhjulen haha. Vi åkte inte så jättemycket, utan "bara" Lisebergshjulet (fick lite höjdskräck men vilken utsikt), Hanghai (så härlig men lite läskig), Kållerado (jag blev typ blötast) och så gick vi Spökhotellet Gasten (alla utom Fredrik som sa att han redan gått den så han ville inte gå igen. Jag tror mer att det var för han var lite skraj stackarn. När hangar liten blev han så skrämd på något liknade ställe så det sitter nog i). Sen åkte vi nog inget mer men det räckte. Spelade däremot bort en massa pengar på chokladhjulen men jag vann "bara" 2 kg Toblerone och 200 g Marabou-choklad, trots det så var jag inte nöjd utan jag ville vinna ännu mer och var så besviken. Alex däremot vann 2 st stjärnvinster och minst 3 st förstapriser, vilken jäkla turgubbe. Men han var så snäll och delade med sig lite till oss:) Så trevligt tt umgås med Fredriks systrar och barn, synd bara att man träffas så sällan meni höst blir det nog att åka ner till Lund och besöka dem:D Så mysigt!

Nä nu ska jag dra mig vidare mot Ica och hämta ut ett paket, sen blir det att se någon film!

Ovido - Quiz & Flashcards