Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Första advent<3

Av Johanna Gustafsson - 27 november 2011 16:28

Redan första advent, tiden går så fort. Var inte länge sen det var jul men nu är den snart här igen, så mysigt! Älskar som sagt julen. Har nu fått upp allt julpynt, julgardiner, juldukar, allt. Så jäkla fint och mysigt blev det. Igår storstädade vi hela lägenheten (även bakom badkaret hehe) eller rättare sagt Fredrik storstädade medan jag bakade ca 100 lussekatter och det tog tid, under tiden som jag placerade ut de sista jultomtarna. På kvällen var det väldigt skönt att slänga sig i soffan, hade både ont i höften (skitont=() och i huvudet så det var skönt att sätta sig ner och vila lite. Skönt att ha allt gjort till jul, är ju ändå en del som ska göras för att det ska bli så fint och rent som möjligt, jätteskönt när det är klart, då kan man bara njuta. Idag började jag dagen med en skön sovmorgon, sen gjorde vi lite mat och sen satte jag igång och gjorde pepparkaksbrownies för första gången (som jag ej hann med igår). Lagom till adventsfika blev de färdiga. Så jag dukade upp med julmust, glögg, saffransbullar/lussekatter, kaffe, nybakade pepparkaksbrownies, pepparkakor och så en liten marsipantomte som dekoration (som man ska äta såklart men min lilla älsk tyckte att den passade bättre som prydnad i adventsljusstaken haha). Smakade ljuvligt gott med en härlig adventsfika. Jag hade dukat upp fint och tänt en massa ljus och adventsstjärnan och adventsljusstaken och såklart första ljuset:) En sån himla mysig dag och den är inte slut än för snart ska vi bege oss in mot stan och gå på julskyltning och avsluta med att köpa hem pizza/kebab från Prima och åka hem och se någon julfilm eller något bra på tvn. Ibland måste man få hade det lite bra och äta lite onyttigt, det är ju ändå Fredriks tradition att käka pizza första advent.


Igår var vi iväg och julhandlade lite, jag handlade färdigt den gemensamma julklappen som typ är den svåraste men nu är den äntligen klar. På onsdag ska jag och Jossan åka och julhandla ihop, ska bli så kul. Har några julklappar som jag ska handla klart, inte många men skönt att få det klart. Sen ska jag även försöka besöka body shop och käka någon god bodylotion som doftar jul och som har lite skimmer i, hoppas de har det:D Imorgon är det jobb igen, hade gärna varit ledig en dag till men är ju ledig igen onsdag och torsdag för att sen jobba helgen så jag ska inte klaga.


Trevlig första advent <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards