Alla inlägg den 15 november 2011

Av Johanna Gustafsson - 15 november 2011 23:22

Vi har fått en lägenhet som vi ville ha. Såg den ute förr förra veckan eller så och i helgen som var så var jag och kollade medan Fredrik jobbade och jag tyckte den verkade helt okej, inte så där att jag bara kände att den här vill jag ha men kände ändå att den var så pass bra att jag ville ha den eller vi. Tog lite bilder och visade för Fredrik och han gillade den. Vi tog beslutet att ringa hyresvärden och meddela att vi var intresserade. Hade i tanke att om vi inte får den så börjar jag inte gråta men om vi får den så blir jag glad, väldigt glad! Väntade hela måndagen på att han skulle höra av sig och att han skulle säga att vi fått den men samtalet kom inte och då antog vi att det inte var vi som var det lyckliga paret som fått lägenheten. Kände mig lite besviken och hade börjat måla upp en bild i huvudet hur det skulle kunna se ut i nya lägenheten och vilka möbler och grejjer vi skulle köpa. MEN nu ikväll när jag var på jobbet så hade jag ett missat samtal och ett sms från älsk där det stod att vi ska skriva kontrakt imorgon kl 17. Jag blev så jäkla paff, inte att jag skrek av glädje eller så, blandade känslor. Kunde inte riktigt förstå men när jag väl ringt till honom och han berättade så kändes det bra och nu känns det ännu bättre när man börjar förstå att vi ska FLYTTA! Ska bli så skönt att få två rum till och få måla om och få det riktigt fint, så himla kul! Det bästa med hyres är att man binder ju inte upp sig på samma sätt som om vi skulle köpa ett hus eller bostadsrätt eller så. Nu kunde vi fatta beslutet ganska fort att vi skulle ha den. Vi kan ju flytta om vi inte trivs eller om vi tycker att hyran blir för svår att betala vilket jag inte tror är några problem. Vi har ju länge velat fram och tillbaka om hur vi ska göra, om vi ska leta lägenhet eller köpa en bil och detta alternativ borde väl ändå bli billigare och bättre. Nu känns det riktigt bra när jag fått smälta chocken:) Blir att börja packa snart då hehe.


En lång arbetsvecka denna vecka men det går snabbt, redan onsdag imorgon ju och då jobbar jag bara 11.30-16, gött. Sen blir det att åka och skriva på kontraktet:D Ledig på torsdag och sen kör vi helgen med massa jobb men det brukar gå så fort och bra så det gör inget! Ledig sen både måndag och tisdag, göttit. Blir att träffa Josefine på måndag, ska bli trevligt, var ju ett tag sen man såg henne nu när hon slutat hos oss:'( Och snart är det jul, har en sån himla skön känsla inom mig. Älskar julen, fy sjuttan vad mysigt det är. Stämningen, åh så härligt det är! Mår som bäst under julen. Blir att börja julpynta snart ju, näst nästa helg. Kanske börjar tidigare, vem vet. Det kommer iaf bli en rejäl storstädning och så tänkte vi baka lussekatter då också. Tanken av att packa ner våra "vanliga" saker för att flyttas vidare till nästa lägenhet är helt underbart. Kommer ju inte packa upp dem igen innan vi flyttar, ganska onödigt arbete. Blir att vi ev flyttar i slutet av januari eller i början av februari. Åh vad jag längtar. Så kul med något nytt och ännu fler rum att fylla och inreda. Nu tänker jag verkligen lägga ner tid på att denna lägenhet ska bli riktigt fin och att vi blir helt nöjda, eller nästan:P Mycket arbete framför oss, det är vi väl medvetna om men ack så skojj ändå. Så flytthjälp sökes! Skönt att flytta inom en mils avstånd, då behöver man ju inte flytta allt på en gång, utan börja lite smått och åka fram och tillbaka för att sedan ta de största grejjerna:D


Nu ska jag ta och gå och lägga mig och kolla på Andra avenyn, så himla bra är det. Dem firar jul just nu och jag bara njuter och längtar. Har känslan inom mig!



Ovido - Quiz & Flashcards