Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Julstökat! :D

Av Johanna Gustafsson - 22 november 2011 22:56

Nu är det jul här i vårt hus. Ja snart är det dags för första advent och jag har "redan" satt upp adventsljusstakarna och alla tomtarna, inte riktigt färdig dock. Ska stryka juldukar, sätta upp julgardiner, placera ut de sista tomtarna sen kan julen komma:D Så mysigt det är när tomtarna kommer fram och man vet att det snart är jul. På lördag blir det att julstäda och fixa det sista. Vi ska även ta och baka lussekatter samt en ny sorts kaka; pepparkaksbrownies. Ska inte baka så mycket julgodis i år, kanske lite knäck men det är nog allt. Hoppar nog över Mozartkulorna i år, man äter ju ändå bara upp de;) Haha. Får dra ner lite på sötsakerna, det är ju inte bra någonstanns! Så får det bli, lite duktig måste man vara fastän det är jul! Åh julen är den bästa tiden på året. Jag mår som bäst då. Hoppas bara att snön kommer snart också. På söndag blir det att gå på skyltsöndag med älsk och ha lite adventsfika och på kvällen ska vi ta och följa Fredriks tradition och käka pizza (eller kebab) på kvällen, det har han och hans familj gjort i kanske 20 år berättade han för mig. Hela tiden när vi har varit tillsammans så har vi följt deras tradition, i alla fall när vi bott ihop. Traditioner ska man inte bryta tycker jag, dem är till för att följas. Jag vill ju att mina traditioner ska följas och nu när vi bor ihop så får vi skapa våra egna traditioner. Åh nu kom jag och tänka på våran nya lägenhet, önskar att det var den jag fick julstöka i men det får bli nästa år det. Då jäklar, då kanske vi till och med kan fira jul där. Innan har det ju varit så trångt och så, men nu kommer vi ju kunna ha matsalsbord och gästrum och grejjer, vi får se hur det blir.


Jobbarhelg gick fort som jag trodde. Hade som gott som ingen värk i höften, bara ytterst lite, skönt. Nu har jag kommit på varför det just är på helgerna som jag får så ont, det är ju för att det är de veckorna som är tuffast och det visar sig ju genom att jag får värk i min höft men denna helg slapp jag värken. Hade delad tur på söndagen och jag stannade kvar på jobbet då för att Fredrik var tvungen att ha bilen. Det var faktiskt riktigt skönt måste jag säga. Slippa åka 4 mil extra bara för att få vara hemma knappt 2 h, inte värt det. Sparar ju en timme på att stanna på jobbet och under den timmen kan man bara ligga och vila, det behövs. Så i fortsättningen stannar jag nog kvar på jobbet, i alla fall under vintern. Dessa två dagar när jag har varit ledig har gått så himla fort, men detta är en rikrigt skön vecka, det är det bästa med att jobba helg att veckan efter blir så skön. Jobbar kväll onsdag och torsdag (korta pass, börjar 15.45 och slutar 20 eller 21) och så på fredag jobbar jag 7-13, så jäkla skönt! Och sen en ledig helg, ska bli grymt skönt. Och denna helg kommer jag vara ledig med min älskling, känns som det var länge sen som vi var lediga tillsammans. Efter jobbet på fredag blir det att åka och handla inför julbaket och helgen sen ska jag bara åka hem och ta det lugnt för att sen på kvällen göra en god pastagratäng och en kryddig korv till, mums.


Idag var det att gå upp tidigt för att vara på AF kl 10, inte lika kul men besöket tog max 12 min eller något. Knappt värt att åka dit ju! Men kom ju iaf upp skapligt och det var ju skönt, dagen blir så mycket längre då. Hade egentligen en träff med Jossan men det blev lite ändringar så vi ska ta och träffas nästa onsdag istället för att julhandla tillsammans och ta en lunch/fika på stan, kul kul:D Efter att uträttat lite ärenden så åkte vi hem och somnade båda två, så himla skönt. Nu är han på jobbet och jag sitter här helt ensam:/ Men men, kan vara skönt ibland. Han kommer hem vid 04 inatt. Förestän så fick han ett intressant telefonsamtal från något företag som han sökt jobb hos. Hoppas han blir kallad på intervju. Verkar ju vara ett roligt jobb för honom fastän han kanske får åka runt lite och vara borta några nätter någon gång men enligt honom så är det är välbetalt jobb och det är ju aldrig fel. Håller tummarna för att han får ett jobb snart. Han var ju även på en intervju förra veckan, så vi får ju se hur det går med det.


Nu ska jag ta och kolla lite på Rederiet. Har precis lagt om min onda stortå som varat sig och ser inte så fin ut, typ som nageltrång men brukar inte vara sig. Men hoppas att lite alsolspritomslag hjälper. Aj!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards