Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Long time, no see!

Av Johanna Gustafsson - 8 november 2011 21:59

Hallå hallå!


Det var då ett tag sedan som jag skrev här, kändes som det inte var så länge sen som det faktiskt var -24 okt (var tvungen att kolla). Tiden går så sjukt fort, när ska den bromsas liksom, ska det gå så här fort enda fram till pensionen eller? Haha. Skämt och sido, men tiden går väldigt fort när man har ett jobb att gå till och har bara några lediga dagar som man tar till vara på. Har varit bortresta två helger i rad nu. Först hem till svärf och fira svärmor. Där besökte vi även IKEA som både glädje mig och svärmor, kanske inte lika mycket Fredrik. Blev kanske lite för lång tid där inne, hela sex timmar men svärmor var verkligen nöjd och det var ju huvudsaken eftersom det var en liten form av födelsedagspresent till henne. Nu i helgen har vi varit hemma hos mina föräldrar och firat mina två bröder och min moster. Alltid roligt att umgås med familjen och i släkten men i helgen längtade jag faktiskt hem, inte för att jag inte trivs hemma hos mamma men känns inte som man varit hemma så mycket den senaste tiden. Varje ledig dag har det varit något inbokat. Och när man väl har varit ledig och tänkt att sova ut så vaknar man av det där förbannande borrandet, fyfan vad less jag är på det nu. Har hållt på i typ två veckor nu och det låter ju inte så lite heller. Gaaaah!


Imorgon är jag ledig och blir väl ingen tyst och skön sovmorgon då heller, inte skönt att sova med öronproppar. Men men skönt att vara ledig ändå. Blir att gå en långpromenad vid Hallbystugorna. Har inte så mycket mer inplanerat förutom fix här hemma med tvätt och grejjer. Hade hoppats på att vi skulle få se på en lägenhet imorgon som vi är väldigt intresserade av. Hoppas hoppas att det går vägen denna gång. Stor och härlig 4a på 101 kvadratmeter och öppen spis (eller vad det heter), härligt. Bara vänta och se hur det blir.


Har inte så mycket mer att skriva än att jag antagligen kommer bli ledig på julafton nu men inte på juldagen, men men får vara glad för att slippa julafton. Längtar så mycket till jul, så mysig tid. Längtar efter att få julpynta och göra lussekatter och baka julgodis, mys! Längtar efter snön som aldrig vill komma:( Men är glad om den kommer till jul i alla fall, det räcker ju faktiskt! Kommer vara ledig nyår iaf och det är ju alltid nått, se vad som händer då:)


Nu ska jag snart ta och gå och lägga mig, så trött och har en jäkla värk i höften:(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards