Direktlänk till inlägg 8 februari 2012

Long time no see...

Av Johanna Gustafsson - 8 februari 2012 18:33

Shit vad länge sen det var jag skrev något, var tvungen att kolla och det var några dagar innan julafton som jag skrev nått. Dåligt dåligt. Men finns många anledningar till det; inte haft någon lust till det, ingen tid, ingen ork. Vi har haft så mycket att göra varje dag sen jul. Mycket med flytten och så plus att man har ett jobb att sköta men nu så. Nu är vi inflyttade i nya lägenheten och vi trivs kanonbra, redan första natten kändes skitbra. Dagen vi fick nyckeln på min födelsedag den 5 januari så kändes allt helt rätt, även F tycker det. Hade lite ont i magen innan vi skulle flytta in, var rädd att F inte skulle gilla den med tanke på att han inte sätt den irl och jag var rädd att den inte skulle vara så bra som jag trodde, men jag hade inet behövt oroa mig för fem öre. Det blir så jäkla fint. Nu har vi flyttstädningen kvar i gamla lägenheten sen lämnar vi nyckeln och slipper den lägenheten, så jäkla skönt. Längtar inte tillbaka alls, jo saknar grannarna för de var ju så snälla. Vår granne under oss gav oss en present när vi flyttade, märktes att hon hade trivts med oss och det känns ju bra att man är omtyckt. Blir att bjuda henne på fika här i nya lägenheten så hon får se hur fint vi har fått det. Funderar även på att bjuda med en annan granne som också alltid varit så trevlig och snäll. Bodde ju ändå där i över 2 år, shit vad tiden gick fort.


Ligger nu hemma och är sjuk, efter all slit så får väl kroppen säga sitt. Har känt att det varit något på gång men har typ ignorerat det och bara kört på, har ju inte haft tid att vara sjuk. Men nu till slut lyssnade jag på kroppen och är nu hemma och är sjuk. Vaknade upp i söndags med feber och en jäkla värk i kroppen, kändes typ som jag blivit överkörd av en ångvält eller nått. Febern kom väldigt fort ändå och nu ligger jag här hemma och orkar typ inte göra nått. Försöker att vara uppe så mycket jag kan, men sen är jag helt slut. Men nu har jag iaf inga måste, jo att bli frisk men det får ta den tid det tar.


Lite uppdatering om allt:


Julafton: var jättemysig och jag/vi fick så himla mycket fina julklappar, shit vad snäll jag måste ha varit. Lite av det jag fick (även födelsedagspresenter som jag fick av min familj): pengar, presentkort, smink, sidenmorgonrock, fina glas från indiska, ljuslyckta, vedkorg, "verktyg" till öppna spisen, Tresemme shampoo och balsam, godis, fat och skål mm mm. Var så länge sen så jag kommer inte ihåg mer men mycket var det i alla fall. Åkte hem på kvällen och det kändes ändå okej att gå upp och jobba på juldagen, var så nöjd med allt (och lönen blev ju fin nu i januari).


Nyårsafton var vi hemma hos svärf och firade. Jag är inte så mycket för just nyår, jag behöver inte åka på något stort firande eller så, räcker med att man är några stycken och lagar lite god mat och har trevligt. Vi käkade iaf med Fredriks syster, systerson och föräldrar. Sen åkte vi iväg på en fest en liten stund. Fs systerson trodde att vi skulle vara hemma hela kvällen så han blev lite besviken när vi sa att vi skulle iväg på fest så vi bestämde oss för att komma hem innan tolvslaget och han blev jätteglad.


Min födelsedag: Firades inte så mycket, jag var iaf ledig och fick en fin frukost och presenter av min älskling vilket betyder massor för mig. Vi firade min födelsedag lite mer dagen innan med smörgåstårta, film och lite gott. Någon tårta blev det inte för jag ville inte ha, blev semla istället. På självaste födelsedagen så fick jag den bästa presenten; nyckeln till lägenheten. Vi fick lgh en dag tidigare och det blev ju ännu bättre för då kunde vi åka dit med massa lådor redan då och börja packa upp. Sen jobbade jag hela helgen och skyndade mig till lägenheten på söndagen. Packade direkt på kvällarna när jag kom hem efter jobbet. Ville bara vara i lägenheten. En bra födelsedag om man säger så!


Lägenheten/flytten: Vi flyttade in lite tidigare än vad vi sagt men vi längtade så. Första natten vi sov i lägenheten var den 20-21 jan, då var även Håkan och Fidde här som skulle hjälpa oss att flytta de större grejjerna sen på lördagen den 21 jan. Pappa och Benjamin var även här och hjälpte oss. Vi hade tidigare flyttat alla flyttkartonger och åkt till lägenheten flera gånger under de två veckorna. Flytten gick bra och jag slapp bära de tunga sakerna, min höft hade ballat ur så jag tog det så lugnt det gick. Blev många lyft med alla flyttkartonger, undra hur många kartonger vi var sammanlagt, MÅNGA! Jag tog semester och var ledig mellan den 12-25 jan, jätteskönt att enbart kunna fokusera på lägenheten annars hade det tagit mycket längre tid innan vi kunnat komma i ordning. Under de två veckorna var vi många vändor på IKEA och gjorde nog av med minst 10 000kr, skönt att man hade lagt undan lite. Men när jag tänker efter så var vi ju i Ullared också, så vi måste ju gjort av med ännu mer, närmare 18 000 kr. Men vem har sagt att det är gratis att flytta. Vi har ju haft dubbelhyra nu under två månader men det är klart nu, så jäkla skönt. Vi har verkligen haft en jäkla tur med allt. Bara några dagar efter att vi fått nyckeln så fick vi ett garaga med, så jäkla skönt. Har även träffat de flesta grannarna och alla är så himla trevliga, det betyder verkligen massor. Har en granne som är så himla go, vi har hunnit att prata en massa redan och vi funderar på att bjuda in dem på en fika lite längre fram. Åh vad jag längtar efter sommaren nu, sitta ute i trädgården (som tillhör hyreshuset), vilken lyx, känns ju som man har ett eget hus hehe. Lägenheten är bara så jäkla fin och vad fint vi fått det, inte riktigt färdiga men på god väg. Mamma, W och Tobias var här i lördags och mamma tyckte det var så himla fint, hon bara gick omkring och njöt. Längtar till sommaren (vilket hon också verkar göra), då ska de komma hit och bo här, så kul:D Älskar att få besök.


Ska försöka att lägga ut lite bilder tänkte jag på bland annat lägenheten. Nu har jag bara bilder på hur det ser ut innan vi fått hit alla möbler, men alltid nått. Bilder kommer i nästa inlägg. Hej så länge!


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Gustafsson - 15 augusti 2013 00:06

Idag har jag verkligen inte gjort någonting. Typ bara lagat mat, ätit, sovit, surfat och sett film. Borde vara glad över att jag kunnat koppla av och inte göra en massa hela tiden men jag har istället dåligt samvete för att jag varit så lat och inte ...

Av Johanna Gustafsson - 14 augusti 2013 01:29

Har nu varit hemma i typ en vecka, så skönt att vara hemma igen efter allt farande. Bara njöt av att komma hem och få sova i min säng. Direkt när vi kommit hem åkte jag och badade tillsammans med B och åt kvällsmat i det gröna, vi har så trevligt iho...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 23:16

Nu kommer bilderna från bland annat Helsingborg och Halmstad! Take care:) ...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:59

Idag är det så jäkla varmt ute, typ 28 grader i skuggan och 35 i solen. Ska inte klaga på vädret men detta är lite väl varmt. Man orkar ju inte göra något. Sitter nu nere i källaren och pluggar, surfar och ser på tvn. Så skönt med en kall källare. Br...

Av Johanna Gustafsson - 3 augusti 2013 15:53

I förrgår åkte vi till H i Halmstad och stannade över natten. På dagen badade vi vid Östra Stranden, så härligt att bada i havet. Hade även med oss god fika från Östras bageri. Efter detta åkte vi till Maxi för att handla till vår grillkväll. Vi tänk...

Ovido - Quiz & Flashcards