Alla inlägg den 22 december 2011

Av Johanna Gustafsson - 22 december 2011 18:11

Asså nu är det nära, riktigt nära. Hade jag varit en sisådär 10 år hade jag bara skakat i hela kroppen av längtan, visst längtar jag nu också men inte på samma sätt. Jul var alltid en väldigt stor sak när jag var liten, kommer ihåg den känslan men tycker det är minst lika mysigt nu när man är vuxen. Men längtan är inte den samma. Imorgon jobbar jag till kl 21 sen åker vi direkt hem till mamma och W i Bbg och är där fram till julaftonskvällen då vi måste åka hem igen för att sen jobba på juldagen, men det känns faktiskt helt okej. Jag å så glad att jag ändå kommer fira jul:D Åh nu börjar nog julkänslan komma lite, i annat fall kommer den göra det imorgon. Kommer ihåg när jag var liten och gick på Dansäterskolan (den absolut bästa skolan!) och när det var julavslutning, det var så himla mysigt. Vi sjöng tillsammans och hade alltid som tradition att dansa polonäs, attans så kul det var. Vi sjöng alltid; "för skinka ska man doppa i choklad" när vi dansade. Vet inte varför vi sjöng så men kommer aldrig att glömma den tiden. När man sen fick gå hem så visste man att julen var nära.


Idag har jag hunnit med en hel del; klippning, tvättning, vikning av tvätt, upphänging av tvätt, inplockning av tvätt, adressändring, kontaktat elbolagen som vi har, redovisat jobb, försökt få tag på vår nya hyresvärd (som dock är helt omöjlig att få tag på!), lagt in räkningar, fixat med disken mm. Så skönt att få sånt gjort, tar dock inte så lång tid men det är fruktansvärt tråkigt. Nu har vi bestämt när vi tänkte flytta in i lägenheten; 1 feb blir det. Längtar som bara den. Vet att det kommer bli mycket slitande och bärande, men det är det såklart värt. Funderar ju på att ta ut lite semester där i januari, kan nog vara ganska lämpligt så man hinner med lite. Har mycket att se fram emot nu:)


Nu ska jag ta och fixa lite kvällsmat tror jag. Blev sjukt sugen på räkor så tog fram lite från frysen för upptining, så mumsigt! Hade helst velat ha smörgåstårta från Malmborgs men man kan ju inte få allt och nu innan jul gäller det verkligen att hålla igen lite!


Btw; tänker inte visa mig svag för dig, jag är stark och det kommer jag så småningom bevisa. Du är inte bäst som du tror :P (Det där kom verkligen direkt ur mina tankar, skönt att skriva av sig lite ibland)


En riktigt god jul till er alla!

Ovido - Quiz & Flashcards